Teleportace |
Další téma k diskusi: Co může a co nemůže dělat kouzelník bez hůlky?Když vyjdeme z canonu, tak k přemístění hůlku potřebují mít u sebe, přestože ji přímo nepoužijí. Ke zvěromágské přeměně zase hůlku nepotřebují. Protože Sirius ji v Azkabanu neměl. (V tom nám udělali trochu zmatek filmaři, kteří Červíčkovi podstrčili Lupinovu hůlku, aby se mohl přeměnit v krysu. Ale to se dá také vysvětlit tím, že na něj bylo předtím použito kouzlo, které ruší zvěromágskou přeměnu, takže možná musel nejdřív zrušit tohle kouzlo, než se mohl opět změnit na krysu.) Je jasné, že k bezhůlkové a stínové magii hůlka potřebná není. A teď mám problém. Co když se kouzelníci, kteří ovládají stínovou magii, dokáží i přemístit bez hůlky. Bylo by to zvláštní stínové přemisťování, které by fungovalo i v Bradavicích? Bylo by tohle přemisťování schopno projít i běžnými protipřemisťovacími bariérami? Možná by se dalo nazývat teleportací a ne přemisťováním. Harry má schopnost teleportovat se jako zlatý fénix, tak proč by se to nenaučil pomocí stínové magie i v lidské podobě. Takže se ptám: Nebude tohle už na vás moc? Další speciální schopnost, kterou by měli zvládat Harry a Hermiona, kteří by to naučili Brumbála a Snapea (jediné dva profesory, kteří ovládají stínovou magii). Stínová magie je totiž bez hranic. Stačí jen mít dobrou představivost, plné soustředění a silnou vůli, abyste zvládli kouzla, která pro hůlku ještě nebyla ani vymyšlena… Pokud ještě neznáte mou teorii o bezhůlkové a stínové magii, pak ji najdete ZDE. Těším se na vaše názory, nápady i diskusi. Mája
|
Items details
- Hits: 10347 clicks
Tecox component by www.teglo.info
Vaše komentáře a dotazy
Taky řešení. Ale co ta zatracená Hermiona. Ta neovládá živelnou magii, ale jen stínovou. Asi tam budu muset s Harrym nakonec poslat Holly, i když Hermiona by byla lepší...
Jo, je množné, že za použití živlů by to mělo být tak, jak jsi řekla, ale my mluvíme o použití stínové magie a ta je trochu rozdílná od živlové a je i o trochu blíž klasické magii, než živelná nebo se pletu? Myslím, že teleportace za použití stínové magie bude mnohem podobnější normálnímu přemístění než živlovému...
Výborný nápad.... Už se moc těším na další kapitolu, protože to určitě bude skvělé... (Jo Hermiona je génius a Brumbál zase moc zvědavý :-D )
Proč nám ho nevysvětlíš?
Jen se ještě musím dozvědět, jaký že je to rozdíl mezi přemístěním a teleportací, takže kdo mi to vysvětlí?
snad jsem nijak neurazil...
Když Fawkes zmizí v plamenech a v plamenech se zase někde jinde objeví, tak se přemístil nebo teleportoval?
Jak se to liší od přemístění kouzelníků...
tak nějak jsem to chápal ze sci-fi ale raději si to někde ověř
Při přemístění v magii by k něčemu takovému nemělo dojít podle toho co jsi napsala ty v teorii o přemístění.
pardon za spam... vždycky na něco zapomenu_:D
Co se týče stínové a živelné magie ... to beru jako synonyma, jenom živelky jsou úzký výsek magie stínové. Ale na druhou stranu to je jakoby vrcholná magie ... tedy kouzelník se živelkou může dostat třeba na max.úroveň (řekněme 5) a projevem této koncetrované magie je právě některý ze živlů. S tím koresponduje i třebas silná nitrobrana v živlu atd. Stínová magie je pak někde na úrovni (síle) 2 až 3.
Stínovou magii se umí naučit kterýkoliv silný čaroděj, ale může to být vykoupeno tvrdým tréninkem ... vždyť u skřítků to jsou léta praxe.
S tím Červíčkem a hůlkou pro přeměnu bych to bral jako obdobu - Sirius je mocnější čaroděj a tím to zvládá (defakto) pomocí stínové magie a tudíž bez hůlky.
Nešlo to poslat najednou, takže 3.díl
Co se týká např. přemisťování skřítků po Bradavicích, beru to tak, že jsou svázáni s ochranými a majetkovými kouzly. Ale už se nemůžou přemístit na jiná místa chráněna protipřemisťova cí bariérou, ke které nepatří.
Výjimkou by mohli být leda svobodní skřítci, (kteří jsou docela raritkou), protože stojí mimo kouzelnické zákony. Ale zas svobodný skřítek nemá nutkání jen tak mýrnix týrnix přemístit cizího kouzelníka. Stejně tak fénixové.
Pokud potřebuješ dostat Harryho a Hermionu ven, nemůže prostě naše milovaná vševědka z něčeho udělat přenášedlo? (a zakrýt stopy stínovou magií, aby to neudělalo poplach na ministerstvu?)
P.S. Z formulky PORTUS tvořící přenášedla soudím, že právě toto je teleportace - běžně zachytitelná ministerskými přístroji (ošálitelnými jen stínovou), ale bez omezení protipřemisťova cích hranic.
Howg, domluvila jsem. Můžete kamenovat.
Napadá mě "rozpad do molekul" písku (zrnek hlíny) ... něco jako rozpadnutí se a přesypání, či tak něco - klidně styl přesýpacích hodin.
Voda - tady obdoba ... rozpad na kapénky a následné zjevení se - od pár kapek (jako řídký rastr osoby - až po "plnotvar"
Vzduch - tady jakési rozfoukání osoby s efektem např. rozevláté vlasy, či tak něco.
přiznávám, že jsem v podstatě proti možnosti přemisťování v Bradavicích, ať už použiješ jakýkoliv druh tohoto transportu. Ovšem nutno přiznat, že se mi líbil Alicin nápad (v Elysejském klíči), že profesorský sbor může UVNITŘ bradavických protipřemisťova cích ochran transportovat tímto způsobem raněné na ošetřovnu. Ale nikam jinam. Z ošetřovny už musejí odejít pěšky (odletět na koštěti, odletaxovat se...). Koneckonců i u Rowlingové, když chtěl Brumbál rychle do Bradavic, musel doletět na koštěti - ani ředitel neměl privilegium projít skrze protipřemisťova cí ochranu, i když mohl uvnitř část prostoru z tohoto vyjmout (viz nácvik ve Velké síni), ale pak si to představuji jako "bublinu v bublině", tj. prostor, v němž je sice možno se přemisťovat, ale není spojen s vnějším světem mimo hranice Bradavic.
Zvěromág získává částečně vlastnosti zvířete, do něhož se mění, protože v té chvíli je potlačeno jeho vlastní "lidství". Pokud se Harry mění na fénixe, nechť je schopen ve své zvířecí podobě se přemisťovat v Bradavicích, ale nechť toho současně není schopen v podobě lidské. Protože býti člověkem má své výhody a svá omezení.
PS: Ten web mi hlásí "komentář je příliš dlouhý". Hm, tak jsem ho rozdělila na 3 části a zas to nadává "pokoušíte se přidat komentář dříve..." a ani to neříká, jaká prodleva mezi komentáři má být. Pch!
Konec spoileru.
tento komentář je trochu delší a tak ho musím dát do několika po sobě.
rozdíl mezi teleportací a přemístěním je vlký.
Při teleportaci se objekt rozloží na atomy a na jiném se zpátky poskládá do původní podoby.
skvělý příklad je ve star treku transmitér, který používají k přenosu na jiné lodě a planety.
Ve fantasy se může předpokládat, že kouzelník při teleportaci přesune sebe a nejbližší okolí (cca 1mm) na jiné místo o stejné velikosti, kde toto místo přesune na původní místo odkud se teleportoval.
zřejmé nebezpečí při teleportaci je, že se teleportuje do pevné překážky - zeď, skála, strom...
výhodou je, že nevzniká žádný doprovodný efekt jako zvuková rána nebo záblesk a projde přemisťovacími barierami.
Přemístění je oproti tomu jen zrychlený pohyb i když fázově posunutý.
Skvělým příkladem je taky ze stár treku let lodi hyperrychlostí.
fázový posun (někdy taky nazývaný subprostor) zajišťuje přesun přes obyčejné předměty, kterými projde (mohu li doporučit krásně vysvěteno ve hvězdné bráně tuším že 4 nebo 5 serie původního seriálu).
nevýhodou přemístění je doprovodný efekt (u HP zvukový, jako při výstřelu z pistole - ono to ve skutečnosti takhle funguje. U jiných třeba záblsk atd.) a možnost postavení protipřemisťova cí bariéry - což je vlasně zeď, která je fázově posunutá.
Výhodou je, že dotyčný ví kam se přenese a nestane se mu to co u teleportace, že skončí v nějaké pevné překážce a o protipřemisťova cí bariéru se vlasně jen zastaví a tím že ztratí rychlost se vrátí z fázového posunu (subprostoru) zpět do normálního prostoru.
Případně pokud to někdo nepochopil zkusím to trochu jinak vysvětlit když napíše. zítra nebo pozítří bych se tu měl zase objevit.
Snake
poznámka k přenášedlům - přenášedlo je vlastně předmět, který umožňuje teleportování a proto na něj neplatí protipřemísťova cí bariéry.
poznámka jak znemožnit teleport.
Teleportaci se dá zabránit tím, že se vytvoří nepropustná bublina (hermeticky uzavřená) - takže se atomy dotyčného objektu nedostanou na určené místo a vrátí se na původní. Tím sice kouzelník přežije, ale má nějakou dobu pocit jako kdyby se teleportoval do sebe (podobný pocit a to ohodně slabší dosáhnete, když se budete dívat na starší 3D film bez brýlí - po nějaké době vám bude zle a bude ještě hůř pokud budete pokračovat ve sledování (na vlastní kůži vyzkoušeno).
Poznámka k živlovému teleportaci
Toto je teleport pomocí media (živlu). Médium chrání teleportéra před nevýhodou samotného teleportu (teleport do pevné překážky), ale má doprovodný efekt (u ohně jeho vzplanutí).
výhoda je ta že neplatí proněj protipřemisťova cí ani protiteleportač ní bariera(viz výše) - živel vlastně vytváří tunel z místa na místo pro atomy objektu.
to je myslím všekdybych něco nezahrnul tak napište vysvětlím jak to je.
uznávám že je to delší doba co jsem to viděl a nepamatuju si to přesně.
Jsi úžasný
Moc ti děkuji
Když je portál nestabilní, je do něho vloženo málo energie, objekt nebo člověk se může rozštěpit nebo dokonce zemřít při hodně velkém vysílení. Co se týče ochrany proti tomuto přemisťování, pomocí tvoření portálů, tak bradavice mají okolo sebe bublinu, která nepropustí ničí portál. Ale například Brumbál má v ní zaznamenaný svůj magický podpis, takže když se chce on přemístit, bariéra ho pustí. Stejně tak je i jediný člověk, který může bariéru upravovat a případně do ní přidávat další podpisy. Navíc tuto bariéru měli vytvořit zakladatelé, kteří byli neobyčejní mágové a pokud by bylo možné stínové nebo živelné přemístění, zabezpečili by bublinu i proti tomu. Takže mě přijde ideální, kdyby se Harry jako fénix spolu s Hermionou teleportoval, stejně, jako to umí Fawkes. Ti mají úplně jiný a neznámý typ magie, proto by to neměl být problém.
Navíc mi přijde, že kdyby bylo možné i přesunutí pomocí stínové a živlové magie, už by toho bylo moc.
s teorii přemísťování jsem se setkal poprvé u Rowlingové (pardon za chybky) a je to vlastně její teorie, kterou jsem jen rozšířil a dokončil.
U teleportu sice může zadat třeba přesun tak, že řekne že chce 20km severně a nebude vědět jak to tam vypadá, ale vystavuje se nebezpečí, že skončí ve zdi, skále nebo stromně a při nejlepším bude muset rozbít ten objekt nebo useknout končetinu aby se osvobodil (když bude mít štěstí a teleportuje se hned vedle a zůstane mu tam ruka nebo noha) nebo bude mít smůlu a skončí tam celý nebo tělem či hlavou a to ho zabije.
To je tedy alespoň můj první překlad toho vědeckého pojednání do jazyka magického
doufám, že teďka jsem se do toho nezamotal a nedodávám teďka zkreslená data, ale původní teorie skutečně funguje aplikoval jsem jí do všech knih o HP a mnoha jiných knih a filmů která se zabívají touto problematikou.
jinak v knihách je uvedeno, že se kouzelníci do ameriky nepřemísťují, protože žádný, kromě snad brumbála, nemá dost síly aby se tam přemístil. Proto používají přenašedla, která pracuji na jiném principu (princip teleportu).
pardon jestli jsem přirovnal poznámku k někomu jinému.
vytvoření červí díry je vlastně teorie o cestě - tedy přesněji červí díra je cesta mezi dvěma místy po které se pohybuje obrovskou rychlostí (něco jako jezdící chodníky nebo schody, ale mnohem rychlejší). To by platilo spíše ve světě HP ke krbům než k přemístění nebo teleportaci.
jinak jsem zjistil, že mi musí majo zůstat mnoho nevyužitých znaků aby šlo poslat komentář cca. 20-100 znaků.
jinak mě najdete na facebooku jako Tomáš Zmija v obrázku mám džina (z RD2) jako samuraje. Tam jsem skoro několikrát denně a můžu rychle reagovat.
jen tak otázka kolik přibližně počítáš kapitol do vlkodlačí vzpoury a do toho zpěvu fenixe (nono totiž strašně nerad čtu rozepsané povídky, protože pak netrpělivě čekám jak vlastně skončí - to už jsem si raději dvakrát přečetl Trio Desturio od furthada i když se mi moc nelíbí).
Rozštěp je vlastně případ kdy kouzelník opomene některou část svého těla při přemístění urychlit a tím vlastně jí zanechá na původním místě.
Pomocí magie poté vznikne mezi přemístěným kouzelníkem a zanechanou částí těla (budu uvažovat, že to bude ruka, ale klidně hlava, noha nebo cokoliv jiného) na původním místě magická "trubice", přes kterou budou proudit tělní tekutiny do ruky a zpět (proto neodumře ta ruka na nedostatek krve a kyslíku v něm).
Tím taky vlastně nedochází k vykrvácení kouzelnika, protože krev se přepravuje do ruky.
Tato trubice je tvořena magii a čerpá jí z kouzelníka a když dojde "trubice" se přeruší a kouzelník ruku ztratí a začne z rány krvácet.
Čím delší ta to "trubice" je tím víc magie potřebuje na její udržení a tím rychleji kouzelníkovi dojde.
Vlastně jí odsekne teleportováním a začne z rány krvácet okamžitě po zhmotnění kouzelníka (zanechaná část hned jak se kouzelník tepleportuje cca. 1pikosekundu dřív).
proč při teleportu nevzniká doprovodný efekt a co se stane s pevným objektem, když se teleportujete do pevné překážky. A proč se neteleportujete nebo nepřemístíte do náhodně kráčejcím člověkem (zvířetem, hmyzem...) místem kam se chcete přemístit nebo teleportovat.
Při přemístění jak jsem napsal výše je to pohyb částečně řízený (intuitivně - v té rychlosti by to jinak nešlo) a kouzelník vlastně zastaví před nebo za oním člověkem.
Při teleportaci toto není možné, ale na tom místě vzniká bod o velikosti atomu, který se zvětšuje do rozměrů objektu, který se na ono místo teleportuje, tím vzniká jakési pole které vše jakoby popostrčil stranou (tedy vše pohyblivě živé - tady nepopostrčí strom rostlinu atd., ale rostlinu ohne tím nedochází k teleportu do květiny).
Tedy kdyby tento prostor nebyl nahrazen musela by zákonitě vzniknout imploze (vsávání okolí do tohoto prostoru ve snaze ho vyplnit jinak by vzniklo vákuum v tomto prostoru) na místě odkud se kouzelník teleportoval a tím by vznik zvuk jako při vsávaní.
Oproti tomu na místě kam se kouzelník teleportoval by zákonitě vznikla expanze (roztahování předmětu do okolí) a tím by vznikla tlaková vlna(dost malá u člověka spíš jako závan vzduchu) a zvuk jako při vyfouknutí.
Skvělým příkladem je výbuch obrovské bomby kdy vzniká expanze s tlakovou vlnou do okolí a následně až odumře exploze a tlaková vlna po výbuchu vzniká imploze. To když se snaží vzduch vyplnit prostor ve kterém výbuch vzduch co tam byl spálil.
Stejné to je když stíhačka přeletí hranici mach 1 (rychlost zvuku) nebo kulka ze zbraně se dá do pohybu (zvuk výstřelu nevzniká explozí střelného prachu v nábojnici, ale překonáním rychlosti kulky rychlost zvuku).
Prvně při teleportu vyměníte prostor svůj za prostor na jiném místě pokud je to skála (nebo strom či něco jiného, ono je to jedno) skutečně se ten kus šutru přenese místo vás na původní vaše místo, ale jelikož byl na atomové úrovni spojen s masivem a jeho odebráním z něj jsou jeho atomy neúplné začnou se jeho atomy rozpadat na jednotlivé celky a samovolné atomy. Během pár pikosekund z této vaší sochy vznikne jen hromada atomů a s trochou štěstí trochu kamenitého prachu - tím nevznikají žádné kameny ve tvaru ruky nebo nohy nebo dokonce sochy těch kteří se teleportovali do skály. S jakýmkoliv pevným materiálem je to stejné (teorie atomárních částic).
Tím jste neprodišně uzavřeni v prostoru kde není kyslík a tím do 5 sekund zkolabujete a následně udusíte.
Můžete namítat, že se zadrženým dechem vydržíte i pět minut kdy by měl kouzelník možnost se teleportovat jinam, ale zapomínáte na to, že i při zadrženém dechu (a to jak na souši tak ve vodě) vaše kůže dýchá kyslík a tím částečně doplňuje kyslík v těle - je to nedostatečné a po pár minutách kdy tělo spotřebuje kyslík v plících tělo kolabuje a umírá.
Prvnímu zamezili přísun vzduchu ústy a nosem - kolaboval do několika minut a tedy se to neliší od klasického zadržení dechu.
Druhému natřeli celé tělo zlatem krom očí, úst a nosních dírek - začal kolabovat během 30 vteřin, protože sami plíce nedokázali doplňovat dostatek kyslíku v mozku a orgánech.
Ovšem třetímu natřeli celé tělo zlatem a zamezili dýchání ústy i nosem - zkolaboval během 5 vteřin z nedostatku kyslíku, protože kyslík co měl v sobě spotřeboval během těch 5 vteřin a další nijak nedostával. Dotyčný od té doby je labilní a má trvalé následky jak mozkové tak jiných orgánů, protože nedokázali včas odstranit zlato co bránilo dýchání kůže a plíce to nedokázaly zvládnout.
Pokus se zlatými muži je skutečný a jednu jeho třetinu (tu prostřední) jde občas vidět v pořadech o šílených vědeckých pokusech.
Když jsem ten pokus viděl prvně myslel jsem si, že je samostatný a né součástí většího pokusu ke kterému jsem se dopátral.
A ano vždy mě fascinovalo scifi a fantasy, už od mala kdy jsem to bral tak jako každý malí dítě. Ale pak když jsem povyrostl jsem si začal říkat, že přece by to mohlo jít a není to jen pouhopouhý výmysl nějakého spisovatele nebo scenáristy ne. Přece je to tak skutečné, že to musí být realizovatelné nějak i když třeba trochu jinak než to popisují knihy a filmy - na to tehdy vůbec taková technika veřejně nebyla známá.
Tak jsem začal pátrat jak vzniká laser, co je plazma, co je teleport atd.
a toto je výsledek mého pátrání ohledně teleportu a přemísťování (pochopitelně s pojmem přemísťování jak ho použila Rowlingová jsem se setkal až od ní. Předtím to byl jen pojem o normálním přesunu objektu jinam).
Májo - magie má sice vlastní zákony, ale ani ty nemohou jít proti přírodě - fyzika prostě platí, s tím ani Merlin nehne... *;-)
Doufám že tedy bude tu umístěna a taky doufám že bude celá.
Co tak sekci pro teorie - tím myslím sekci samostatně pro teorie a né teorie pro určitou povídku.
chápete teorie které by měli mít platnost ve všech povídkách a pak teorie přímo pro určitou povídku, platné pro tu konkrétní povídku.
například exdistuje teorie (testy potvrzená), že klouby a svalovina člověka vydrží při dopadu 3xvíce než co dotyčný váží - ta by byla ve všeobecných teoriich. Ale pokud bychom aplikovali tuto teorii opačně dosáhli bychom toho, že člověk vyvyne 3xvětší sílu ve výskoku a lidi by v konkrétní povídce, kde by byla použitá skákali i do výšky 15 metrů (přibližně trojnásobek rekordu ve skoku vysokém bez tyče) a všichni by dokázali doskočit do 3 patra úplně v pohodě - tato obrácená teorie by byla zase v teoriich k určité povídce, protože by tam byla běžně použitá.
Možná píšu trochu pozdě, ale tuto diskuzi jsem objevil teprve teť a nedalo mi to. Jestli nejen Merlin, ale i ostatní kouzelníci neporušují fyzikální zákony, tak já jsem čínský bůh srandy.
Zde máš definici fyziky: [wiki]http://cs.wikipedia.org/wiki/Fyzika[/wiki]
A dle mého je fyzika jen věda, kterou vymysleli lidé a je celkem slusně definována na té stránce v tom prvním odstavci, ale kámen úrazu je právě v tom, že ji vymysleli lidé. Nevím jak jsi došla ke svému názoru, ale mě osobně už třeba jen pouhá levitace věcí pomocí kouzel připadá jako dost vážné porušování fyzikálních zákonů.
1) Buď ovládáš ostatní živly magií (protože i magie je vlastně živel) a používáš k tomu hůlku (ať už s inkantací a nebo bez ní).
2) Nebo ovládáš ostatní živly magií bez použití hůlky.
3) A nebo ovládáš ostatní živly bez použití magie.
Výraz "živelná magie" je podle mě jen o tom, že ovládáš magii jakožto živel a to bez pomoci hůlky a nebo inkantace. Tedy jde v podstatě o stínovou magii dle tvé terminologie.
Ve Zpěvu zlatého fénixe bych byl spíš pro teorii o ovládání živlů na základě genů, když v povídce máš napsáno, že je schopnost ovládání toho kterého živlu zděděná po předcích. Tedy případ č.3.
Kromě živlu ohně, vody, vzduchu, půdy a magie bych k živlům přiřadil i čas, elektrickou energii, magnetismus (gravitaci) a případně další síly, které ještě nejsou definovány.
Jsem toho názoru, že každý živel se dá některým z jiných živlů (či kombinací více živlu) ovládat. Kouzelníci mají tu výhodu, že mají díky genům možnost ovládat magii přímo bez pomůcek a s její pomocí pak ovládají ostatní živly. Samozřejmě si vynalezli hůlku aby se jim magie ovládala snáz, stejně jako to dělají mudlové, když chtějí nějaký živel ovládat.
Tak prvně ta fyzika.
Co takhle, že je magie vlastně sama o sobě univerzální síla, která ruší nebo překonává jiné fyzikální síly.
Pro přiblížení např. Levitující kniha (tedy vznášející se předmět) je předmět na který působí určitou silou gravitační síla a v jejím protisměru (nahoru) působí stejnou silou magie. Podobně jako když se vznáší vrtulník (nebo letadlo s kolmým startem) na jednom místě. Na ten rovněž působí určitá gravitační síla a v jejím protikladu působí odstředivá (tažná chcete-li) síla vrtule popřípadě trysek. Jen místo mechanický vytvořené síly je použito magie.
Hlavně bych nerozlišoval použití hůlky či nikoliv, protože hůlka je vlastně jen takový zesilovač magie.
1. Bych nazval živlová kouzla, kde by bylo kouzlem (magií) určena forma, tvar, síla... Takový fireball (ohnivou kouli), ohnivou zeď nebo ohnivý bič znají téměř všichni. Je to kouzlo, které je neměnné. Dá se určitými způsoby zrušit nebo negovat (například vodou). Zatím co
2. Je ovládání živlů. Tedy ten kdo používá živel s ním může nakládat v určitých mezích dle svojí vůle. Například z ohniště si vytáhne plamen rozdělí ho na tři kusy. Každý ten kus zvětší a přemění. První například do štítu, druhý do oštěpu a třetí do ohnivého koně, který na jeho pokyn se rozběhne. Prakticky se svým živlem může cokoliv pokud mu nezmění formu (tedy z ohně neudělá vodu ap.)
RSS informační kanál kometářů k tomuto článku.